Garbingojo Dievo tarno
arkivyskupo
Teofiliaus Matulionio
dvasingumas
Krikščionio tikėjimo kelionėje svarbiau už bet ką kitą
asmeniškai pažinti Viešpatį. Ši galimybė atsiveria mums maldoje kaip liudija
Evangelijų Jėzus, kuris po dienos darbų eidavo į nuošalią vietą pokalbiui su
dangiškuoju Tėvu. Jėzaus pavyzdžiu mes taip pat esame kviečiami šiam santykiui
– asmeniniam pokalbiui su Dievu - maldai.
Teofilius Matulionis anksti – dar vaikystėje neteko
motinos, kuri prieš mirtį savo sūnų pavedė Jėzaus Širdies globai.
Nenuostabu, kad pamaldumas į Švč. Jėzaus Širdį lydėjo Teofilių per visą
gyvenimą. Širdis yra dvasinė vieta, kur žmogus gali ieškoti atsakymo, o
svarbiausia - klausytis ne tik, ko aš noriu, bet ir kokia Viešpaties valia.
Jėzaus Širdis yra besąlyginės Dievo meilės šaltinis, iš kurio Teofilius sėmėsi
sau meilės peno ir visiems, net ir tiems, kurie bandė jį įvairiais būdais
palaužti. Vėliau, vyskupas Teofilius Matulionis kvietė ir visus tikinčiuosius
bei pasaulietines institucijas pavesti save Jėzaus Širdžiai. Kodėl? - Jis per
visą gyvenimą aiškiai jautė mylinčios Širdies globą, net ir tada, kai protu
nesimatė vilties.
Kaune seserų benediktinių vienuolyno - Šv. Mikalojaus
bažnyčioje vyskupas Teofilius Matulionis įsteigia nuolatinę Švč. Sakramento
adoraciją. Tikintieji, adoruodami Eucharistinę duoną – garbina patį Jėzų
Kristų, pasilikusį su mumis medžiaginių pavidalų būdu. Tas Viešpaties buvimas
Eucharistijoje kyla iš Aukos – Jo perdurtos ir mylinčios Širdies. Taip būdami
prie Viešpaties, tikintieji džiaugiasi Jo nuoširdžia bičiulyste, atsiveria, Jam
išpasakoja savo ir savo saviškių rūpesčius, meldžiasi už viso pasaulio
išganymą. Švč. Sakramento adoravimas yra dar vienas būdas išgirsti ir atpažinti
Dievo vedimą savo ir šeimos gyvenime...
Sesuo benediktinė Agnietė liudija apie adoraciją Kauno
Šv. Mikalojaus bažnyčioje: „Čia lietuvių tauta prieš išstatytą Švč.
Sakramentą Dievui dėkojo už gautas malones, prašė atleidimo už įžeidimus ir
meldė, kad Lietuva būtų šventa ir laisva. Visi ėjo garbinti Švenčiausiojo, bet
uoliausias lankytojas buvo pats vyskupas Teofilius Matulionis. Ištisą dieną
užimtas įvairiais reikalais, daugelio trukdomas, vis dėlto rasdavo laiko dažnai
aplankyti Jėzų Švč. Sakramente [...] Dažnai žmonių žvilgsniai krypdavo į besimeldžiantį
vyskupą. Žiūrint į jį, stiprėjo noras melstis, melstis taip, kaip jis
meldžiasi. ... jo maldoje nesimatė ypatingų gestų ar garsių atodusių, tačiau
kiekvienas stebintis jautė, kad rami bei gili meilė Išganytojui daro jį
laimingiausią kaip tik čia, šalia Jo altoriaus“ St. Kiškis, Arkivyskupas
Teofilius Matulionis.
Kunigo tarnystėje ir vėliau, tapęs vyskupu, Teofilius
ragino tikinčiuosius dažnai atverti savo širdis Viešpačiu per sakramentinę išpažintį.
Kristaus mokiniui šis sakramentas yra būtinas suklupus, nes per vidinį
pasikeitimą – metanoia, ragina vėl ir vėl visa širdimi atgręši į Dievą.
Administruodamas šį sakramentą kunigas Teofilius neskubėdavo ir buvo pastebėta,
kad yra dėmesingas netgi mažiems netobulumas, įsigilinantis. „Būdamas dvasinis
ganytojas jis visose gyvenimo aplinkybėse turėjo gyvą ir aktyvų protą, ryžtingą
valią ir be galo jautrią širdį“. St. Kiškis. Arkivyskupas Teofilius
Matulionis.
Kadangi nuodėmė yra Dievo įžeidimas, kuris nutraukia
bičiulystės su Juo saitus, tai atgaila labiausiai siekia, kad vėl pamiltume
Dievą ir jam atsiduotume. Nusidėjęs asmuo, kuris gailestingojo Dievo malone
įžengia į atgailos kelią, grįžta pas Tėvą, kuris mus myli, pas Kristų, kuris
paaukojo save už mus, ir pas Šventąją Dvasią, kuri dosniai mums buvo išlieta
kaip liudija Evangelija. Kaip vieno šventumas patarnauja kitiems, taip vieno
nuodėmė sąlygoja ir kitus. Todėl nuoširdi atgaila visuomet pasitarnauja
ir kitiems - padeda sutaikinti su artimaisiais ir ypač naudinga gyvenantiems
šeimoje tikintiesiems.
Arkivyskupo Teofiliaus Matulionio ganytojiškuose
laiškuose atrandame paraginimus pažinti Šv. Raštą.
Pirmiausia Švento Rašto žodžiai mus pasiekia Mišių
liturgijoje – girdime juos skaitant ir giedant kiekvieną sekmadienį ir kitomis
progomis. Ar tai tik saldūs, o gal kartūs žodžiai iš senų laikų? Ar tai Gyvas
Žodis, per kurį Dievas kažką nori pasakyti mums? Tikintysis norėdamas
pasidalinti, pavyzdžiui, sekmadienį Liturgijoje nuskambėjusiu Dievo žodžiu turi
sakyti: dar prieš įžengdamas į bažnyčią turiu savęs klausti: ką Viešpatie man
ar mums – mano šeimai, nori šiandien pasakyti? Ir klausytis Dievo žodį turėtume
ne vien ausimis, bet ir širdimi ir stengtis padaryti jį gyvu ir prasmingu mūsų
gyvenime.
„Nepažinti Šventojo Rašto – tai nepažinti Jėzaus Kristaus“, sako
bažnyčios šventieji. Bažnyčia kviečia į Dievo Žodį gilintis tiek į
nuskambėjusį liturgijoje, maldos grupelėse ir asmeniškai maldingai skaitant ir
meldžiantis su Dievo žodžiu. Mūsų dvasiniam augimui gali daug
pasitarnauti tokie leidiniai kaip MAGNIFICAT ir kiti, kurie padeda ateiti į
Dievo artumą per Jo žodį, melstis su šiuo Žodžiu bei atsakingai kurti ir formuoti
savo gyvenimą vadovaujantis Dievo žodžiu.