Kunigo Mariaus kelionės į PJD akimirkos

Piligrimystė į Jaunimo dienas (2011)

Kaišiadorių vyskupijos Jaunimo centro organizuotoje piligriminėje kelionėje į Pasaulines Jaunimo dienas Madride vyko 44 piligrimai iš skirtingų vyskupijos parapijų (dar viena 17 narių jaunimo grupe - Komanda Viešpačiui Jėzui Kristui, vadovaujama A. Petkevičiūtės ir kun. L. Visocko, keliavo kitu piligrimystės maršrutu). Kelionę organizavo Jaunimo centro vadovė ses. Jurgita Jagminaitė FMA drauge su šio centro savanorė, nemažą piligriminių kelionių rengimo patirtį turinčia Aušra Malinauskaite, Vievio gimnazijos mokytoja. Kelionė tęsėsi nuo rugpjūčio 7 d. iki rugpjūčio 25 d., keliauninkai nuvažiavo apie 7500 kilometrų.

Kaišiadorys. Piligrimai dalyvavo Kristaus Atsimainymo atlaiduose. Šv. Mišių pabaigoje J.E. Vyskupas J. Matulaitis palaimino piligrimus sulygindamas juos su Kristupu Kolumbu, kuris iš Ispanijos išvyko Naujo Pasaulio ieškoti. Vyskupas linkėjo, kad mes pabuvę Jaunimo dienose kurtume kitokį pasaulį, tvirčiau įsišakniję Kristuje. Be to Ganytojas liepė visiems būtinai grįžti iš kelionės, nors ir kaip norėtume ten pasilikti. Šis Vyskupo pažadas išpildytas – visi sveiki ir džiugūs grįžome iš kelionės, pasiryžę dalintis tikėjimo šventės entuziazmu.

Magdeburgas. Pasibaigus autobuso kelionei po Lenkiją, Magdeburgas mums buvo pirmasis svetingumo ženklas piligrimystėje. Kaišiadorių vyskupija jau nemažai metų bendrauja su Magdeburgo vyskupija, vyksta bendri projektai, todėl jautėmės ten kaip namuose, kai kurie piligrimai susitiko ten savo draugus iš bendrų stovyklų. Džiaugsmingiausias tos dienos momentas – bendra Eucharistija su šios vyskupijos bendrakeleiviais į Jaunimo dienas. Šv. Mišias aukojo ir pamokslą pasakė Magdeburgo vyskupas emeritas, didis Kaišiadorių vyskupijos geradaris Leo Novak, kuris pasirūpino, kad nesuprantantys vokiečių kalbos jo pamokslo vertimą galėtų išgirsti autobuse ir apmąstyti riedant Vokietijos keliais.

Lionas. Šiame didžiuliame Prancūzijos mieste mūsų laukė seselės salezietės, apgyvendinusios mus šv. Jono Bosko amatų mokyklos bendrabutyje. Dienos metu aplankėme romėnų statyto amfiteatro likučius, ten palikome lietuvišką dainą. Daugelį sužavėjo Švč. Mergelės Marijos bazilikos grožis ir lentelės su „Sveika Marija“ malda parašytomis įvairiomis pasaulio kalbomis, taip pat ir lietuvių. Vėliau kiekvienas galėjo prisišlieti prie mažesnės grupelės ir vaikščioti po miestą atskirai, reikalavimas sugrįžti laiku ir kartu - buvo įvykdytas. Piligrimai atsakomybės nestokojo.

Barselona. Pagaliau Ispanija! Barselonoje mus pasitiko saulės kaitra ir pavėsio palaima. Akių negalėjome nuleisti nuo A. Gaudi pastatų bei įspūdingos Šventosios Šeimos bažnyčios grožio. Dėkojame puikiai lietuviškai kalbančiai ispanei Mirėjai, kuri mums pabuvo šio miesto gide, parodė gražiausias ir skaniausias šio miesto vietas - jūros gėrybių ir vaisių turgelius.

Mursija. Pagal Jaunimo dienų sudarytą programą visi piligrimai turi keletą dienų gyventi vienoje iš Ispanijos vyskupijų, apsistoti šeimose. Kaišiadorių Jaunimo centro piligrimams teko džiaugsmas būti priimtiems pietų Ispanijos mieste Mursijoje. Tai jau nebuvo pirmoji vyskupijos jaunimo kelionė į šį miestą, nes Jaunimo centras bendradarbiauja su viena iš Mursijos parapijų, rengia bendras stovyklas.

Didžiulį įspūdį paliko šiltas priėmimas šeimose, kalbos barjeras nesutrukdė patirti ispanų svetingumo bei nuoširdaus rūpinimosi mumis.

Vienas iš iškalbingiausių momentų Mursijoje buvo visų ten apsistojusių jaunųjų piligrimų džiaugsminga eisena į areną, kurioje vyko šv. Mišios, o po jų – tautų prisistatymo vakaronė. Jaunimo entuziazmo neišgąsdino nė termometrų parodymai – 44 laipsniai karščio! Šv. Mišias arenoje aukojo ir pamokslą pasakė Kartaginos (Mursija) vyskupas Chose Emanuel Lorka Planes drauge su kitais vyskupais ir gausiu būriu kunigų. Ganytojas džiaugėsi gausiu dalyvių skaičiumi ir vienybe Kristuje, matydamas drauge plevėsuojančias nuolat nesutariančių tautų Izraelio ir Palestinos vėliavas.

Tautų vakaronėje prisistatydama mūsų grupelė šoko lietuvišką šokį, iš trijų atspalvių drabužiuose sudėliojo lietuvišką vėliavą.

Madridas. Tomis dienomis Ispanijos sostinė buvo tapusi Pasaulio Jaunimo sostine, tikėjimo džiaugsmo vieta. Mūsų grupė buvo apgyvendinta vaikų darželio patalpose, visai netoli nuo miesto centro ir šv. Kristinos bažnyčios, kurioje vyko lietuvių katechezės.

Patirtis Madride buvo labai įvairi ir turininga, gausybė susitikimų, švenčių, koncertų, kultūrinės veiklos, tylios maldos, bet svarbiausia patirtis – susitikimas su Kristumi, kurią ne vienas piligrimas išgyveno skirtu metu.

Susitikimai su popiežiumi Benediktu XVI atspindėjo Visuotinės Bažnyčios veidą – gausybė žmonių, viso pasaulio vėliavos ir džiaugsmu trykštantis jaunimas sveikinantis senelį popiežių. Būdamas tokioje žmonių gausoje – apie 2 milijonus piligrimų – suvoki, kad tikėjimas turi didžiules perspektyvas ir, kad Bažnyčia yra valdoma ne žmonių, bet paties Kristaus.

Nepamirštamos akimirkos buvo kai jaunimas drauge su popiežiumi išgyveno audrą ir liūtį, kuri buvo visiškai neplanuota, tačiau visus sutelkė ir atgaivino.

San Sebastianas. Kurortinis Ispanijos miestas, kuriame kelioms valandoms apsistoję piligrimai galėjo maudytis Atlanto vandenyne bei grožėtis šio miesto tvarkingumu, gėlių ir parkų gausa.

Paryžius. Pakeliui namo aplankėme Paryžių. Pro Eifelio bokšto langus dairėmės Lietuvos link, Dievo Motinos katedroje meldėme tolimesnės globos mūsų kelionei.

Vernigerode. Paskutinioji mūsų piligrimystės sustojimo vieta – Vokietijos (Magdeburgo vyskupija) miestas Vernigerode, Švč. Mergelės Marijos Nekaltojo Prasidėjimo parapijoje. Šios parapijos kunigas Vinfriedas Runge ne kartą buvęs mūsų vyskupijoje, dalyvavo jaunimo stovyklose – labai svetingai ir vaišingai priėmė mūsų grupę, suorganizavo kelionę į Brocken kalną (1142 m.) bei drauge su mumis šventė padėkos Eucharistiją bažnyčioje.

Kaišiadorys. Visi sveiki ir džiaugsmingi, praturtinti ir tvirtesni tikėjime sugrįžome į Kaišiadoris, kur jau mūsų laukė plevėsuojančios trispalvės, plačios šypsenos ir ilgesiu pažymėti žvilgsniai artimųjų akyse. Dėkojame Viešpačiui, mūsų angelams sargams ir tiems kurie už mus nuolat meldėsi bei laukė.